maandag 2 december 2013

welkom

Welkom in mijn digitale lifestyle dagboek. Misschien is het wel zo netjes om mezelf even voor te stellen. Mijn naam is Romy en ik woon onder de rook van Amsterdam en ik heb een doel. Een groots doel, dat invloed heeft op mijn leven, mijn omgeving en mijn lijf. Mijn doel is een gezonde LIJF-stijl.

Nu zal je misschien denken? Wat doe je moeilijk en ga naar de sportschool, waarom val je hier mensen mee lastig. Ik ben begonnen met sporten, en eet ook af en toe een appel maar ik doe dit om mezelf te motiveren en stimuleren en als ik daar mee iemand van bank af krijg of achter zijn computer vandaan is dat mooi meegenomen. Voor alle mensen die denken dat hier een health-freak blogt zou ik gelijk mezelf introduceren. Ik ben geboren met een slechte motoriek, en speelde liever met poppen als dat ik buiten bewoog. Ik heb een paar jaar gehockeyde maar dat was meer omdat ik een team sport moest doen en het verdomde gezellig was. Fanatiek was ik heel af en toe maar sportief? Nee dat was ik nooit. Ik reed paard, tot ik helaas een ongeluk kreeg en bewegen pijnlijk werd. Om niet te ver in te gaan op dit kleine drama, dokteren, ziekenhuis bezoekjes fysio's en zo genaamde handige Harry's kwam ik eindelijk bij de juiste dame. Een paar behandelingen veder kon ik voor het eerst in 5 jaar weer mijn longen volledig vullen.

Maar 5 jaar bank hangen doet heupen groeien, billen groeien en spieren dus danig verzwakken dat 1 kilo tillen al te zwaar was. Daarnaast heb ik zeeën van tijd (not) werk ik fulltime, breng ik ong 10 uur per week in de auto door en heb ik nog hobby's en vrienden. Nu moet het roer om, mijn lichaam moet herstellen en verdient gezonde voeding.

Dit ga ik niet alleen doen, vriendin en motivator Marit gaat me leren doelen te stellen en na te streven. Motiveren en stimuleren.Daarnaast heb ik nog een vriend, die veel leest over voeding en bewegen en bezoekt de sportschool zo'n keer of 4 per week.

Wil je weten hoe ik het ga aanpakken? En wil je mee op reis? Volg mijn verhaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten