maandag 23 december 2013

Try out..

Of het nu fabels of feiten zijn, ik probeer de trends in voedingsland wat bij te houden. Dont get me wrong, ik ben geen voedingsfreak want ik ben bourgondieer in hart en nieren. Kortom ik eet alleen wat ik eetbaar vind en ga mezelf niet voeden met dingen die alleen maar gezond zijn. Zo stapte ik twee weken terug ook in het amandelmelk verhaal. Ik had via mijn vriend gehoord dat het gezonder was dan zuivel, dus bedacht me dat het proberen waard was. Ik eet nu elke morgen een grote kom muesli met melk dus een vervanger of afwisseling kan geen kwaad. Ik kwam er al snel achter dan de Alpro amandelmelk een stuk prijziger is dan gewone melk, maar ik hield me vast aan het vetvrij, lactose en sojavrije idee van dit nieuwe melk'je. Wat het volgens de experts doet..?

De melk bevat veel antioxidanten (vitamine C) en calcium.

Hoe smaakt het? Ik schonk het eerste scheutje amandelmelk bij mijn noten muesli en nam een kleine hap. Sojamelk is niet mijn favoriet dus over de smaak was ik sceptische. In tegen stelling tot sojamelk vind ik de amandelmelk wel erg lekker door mijn muesli of als opgeklopte melk op mijn koffie. Of het een blijvertje is? Ik ben er nog niet helemaal uit. De Alpro versie bevat toegevoegde suikers en voor iemand die wil afvallen zijn dat nou juist de dingen die ik niet meer in mijn voeding wil. Daar in tegen ben ik wel VOOR een koemelk vervanging.. kortom nog een hoop lees/onderzoek werk te doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten